Meeting 23 november op de Automotive Campus

Op 23 november vindt de afsluitende meeting van 2016 plaats op de Automotive Campus in Helmond. Gastbedrijf van deze meeting is DuvedeC. Tijdens de meeting wordt uitgebreid stilgestaan bij de manier waarop DuvedeC design integreert in engineering. Van het tablet en FotoStudio naar CATIA met een groot deel live-demo.

In de middag wordt een bezoek gebracht aan het Inmotion raceteam van de TU Eindhoven en de Fontys Hogeschool waarna vanuit Dassault Systèmes aandacht wordt besteed aan Design for Additive Manufacturing en aan het gebruik van V5 Data in V6 zonder deze data te converteren.

Locatiegegevens:

Automotive Campus - Auditorium
Automotive Campus 30 (Steenovenweg 1)
5708 JZ Helmond

Agenda

09.30 uur Ontvangst

10.00 uur Welkom

10.05 uur Introductie EDAG en DuvedeC

Pieter Assies, DuvedeC

DuvedeC s een van oorsprong automotive georiënteerd (concept) design en product ontwikkelbureau met jarenlange ervaring in het bedenken, vormgeven en het productie gereed ontwerpen van complexe enkelvoudige en samengestelde producten. Pieter Assies geeft in deze introductie een beeld van het bedrijf DuvedeC en de moedermaatschappij EDAG waarvan DuvedeC sinds april dit jaar deel uitmaakt.

10.35 uur Design en engineering in CATIA

Wouter Alberda, DuvedeC

Als designer en engineer bij DuvedeC is Wouter Alberda actief bij zowel het concept design en rendering als bij het traditionele engineering. Hij zal laten zien hoe hij met Fotostudio via een Wacom tablet renderings maakt en van daaruit in CATIA verder gaat. Een groot deel van de presentatie van de werkwijze zal live plaatsvinden.

11.00 uur Korte Pauze

11.10 uur Design en engineering in CATIA - Vervolg

Wouter Alberda, DuvedeC

Vervolg van de presentatie.

11.50 uur Verenigingszaken

NLCUA Bestuur
  • Planning & Begroting 2017
  • Leveranciersnieuws
  • Ronde langs deelnemers over actuele zaken
    • Actuele versies, plannen updates/upgrades, ervaringen, ideeën rond 3DExperience
    • Onderhanden projecten
    • Vragen en antwoorden

12.00 uur Lunch

12.45 uur Rondleiding Inmotion raceteam

Inmotion is het raceteam van de TU Eindhoven en de Fontys Hogescholen dat in 2017 met een hybride auto wil deelnemen aan de 24 uur van Le Mans. De wagen bevat een volledig elektrisch testplatform voor verschillende technologieën, zoals de aandrijflijn en de ecu’s. De uiteindelijke IM01 moet 24 uur racen op formule 1-snelheden tot 280 km/uur, versnellend naar 100 km/uur in drie seconden, maar met half het brandstofverbruik.

13.30 uur Functional Generative Design for Additive Manufacturing

Klaus Peschen, Dassault Systèmes

Functional Generative Design is een platform voor het ontwikkelen en produceren met additive manufacturing technieken. Dat gaat van de materiaalkeuze, het ontwerp en de optimalisatie tot en met proces definition en production planning.

14.30 uur Korte Pauze

14.45 uur Upward compatibility between V5 and V6 and the supplemental approach

Klaus Peschen, Dassault Systèmes

Hoewel veel van de V6 ontwikkelingen ook in V5 terechtkomen, geldt dat niet voor alles. Het kan zinvol zijn V6 toe te passen om nieuwe mogelijkheden te gebruiken. Nu kan dat ook op basis van V5 data waarbij die onveranderd blijft en in V5 bewerkt kan worden. Klaus Peschen laat alle mogelijkheden zien die de upward compatibility biedt.

15.45 uur Q&A

16.00 uur Afsluiting